seposen

assalamualaikum smua!cis smangat nk mati.okey.ni adalah silly entry yg aku saje2 nk post.nk menyebarkan dakyah kpd setiap lapisan masyarakat.hhahahah.fine..ari ni aku kene saman dgn pak guard utp.dpt ler rm30 surat cinta. kene la bayauuu kalu x,xleh amik slip exam. tp nk wat mcm mane..mmg silap aku. tp that's not the point. sbenarnya, kerana saman tuh, adibah sabira pagi2 lagi dpt msj mengatakan 'ckp kt kwn ko..keter dia kene saman'. =;=' serius, rasa mcm nk bunuh diri. keter aku jadik fenomena buat seketika sbb keter aku sebijik jer kt situ. pastu senior lalu lalang kt keter aku..nampak ade sekeping surat cinta dr pak guard. arrrh... betapa 'manisnya' prasaan itu. mmg MEMALUKAN. tp...aku sejak dulu jenis yg pandai memalukan diri sendiri. serius..aku ade bykkkkk events yg memalukan dlm idup aku. sesetengah orng..dia tends utk lupakan menda tuh tp bg aku...aku MASIH ingat kejadian2 yg memalukan tu.aiihh...

first story :

time first day masuk asrama, ade sorank senior nih,ajak aku g round2 satu asrama. aku ckp ar aku malas sbb aku xtau pape psl peraturan asrama. kene pakai ape.. name tag xdek. mcm bodoh jer. tp last2 aku ikut sbb ITUKAN SENIOR.hahahah. pastu...time aku syok jalan2..ade sorang cikgu ni..well dia warden sbenarnya... tgk muka aku dgn bengisnya. lutut aku dh ketaq' u know..tp muka aku still steady sbb byk pakwes2 hensem kt tepi cikgu tuh. tiba2 dia jerit "WOI,BUDAK YG PAKAI BAJU HIJAU TU!PERGI TUKAR BAJU SKANG!BAJU ADIK KAU YG PENDEK PUN NK PAKAI KER?" aku ler yg pakai baju hijau tuh. malu yg teramat, aku angguk jer. pegi masuk asrama tukar baju tp cisssss....dpan senior lelaki dia wat mcm tuh.ingat aku ni xdek maruah ker?hahahahh

second story :

time tuh aku dipilih jadik model utk satu event kt asrama. alaa..sbb xdek orang lain nk masuk,aku dipaksa masuk oleh HICOM. walaupun pendek, tp kenapa aku dipilih? sbb..diaorng tau aku ni mudah dmalukan.hahahah, ok2.. mcm ni, time aku turun kt runaway tuh..aku jalan dgn confident nyer...pakai high heels 4 inchi kot tp xpe..demi event ni,aku sanggup...time aku habis runaway, aku paling kt kwn aku sorang nih..gelak2..ckp aku malu la apa la..pastu baru aku prasan, ramai mata tgk kt aku time tuh.RUPA-RUPANYA RUNAWAY TP ABIS LG. sepatutnya aku kena patah balik naik atas pentas. aku pun brpaling jalan mcm orang gila..naik atas pentas.senyum macam kerang busuk. dh la time tuh ade lelaki yg aku minat tgh tgk. ahh...memalukan!

third story :

duk utp..first week of MAS(minggu aluan siswa).aku lupa pakai name tag nak pegi satu aktiviti nih tp disebabkan kemalasan tahap maksima, aku xnk patah balik.aku wat bodo jer pegi aktiviti tanpa name tag pdhal aku tau, time waktu disiplin pasti aku kene. tp biasa la aku...mmg suka tangguh2 neh. tiba2 time waktu disiplin, diaorang carik sape xpakai name tag. ah...aku dh panik nk mati. aku ingat dh malam2 akhir mcm ni dia dh x panggil.akhirnya..aku bangun jalan pegi atas pentas. tayang muka seposen. abang facee jerit2 dpn aku seolah2 aku duk 4 km dari dia. diaorng ni...nk marah pun elek arr, ni kasi sembuq' atas muka. mmg annoying tul. ok.. minx maaf la,aku xsuka kt sorang facee tuh jer yg lain mmg BEST2 . ouh do i already mention yang aku wat muka seposen?ha..itu kelebihan aku. talent wat muka seposen.

perlu ker aku citer fourth story?ok2 aku wat...sbb aku ni mmg suka memalukan diri sendiri.

fourth story :

aku penah jadik ahli kelab HOST.mcm kelab debate lar.saje je aku nk wat brkaliber.hahahah. time masuk tuh,setiap member kene kasi intro speech. aku pun dgn muka seposen nk mati..aku pegi grab mic.pastu aku ckp 'well...i join this club because i want to improve my english. my english is pretty SUCK' pastu...senior2 dpan aku semua gelak mcm nk pecah perut. penasihat kelab yg duk tepi aku...tiba2 amik mic pastu dia ckp 'sorry for the word guys. u may sit now'. aku dgn muka blurnya...ape salah aku?xtau pun time tuh.pastu..kwn aku ckp 'ko ni gile ke ape?suck tu prkataan yg x proper lar.bengap la ko nih'...WUAAA! malu lagi.

kesimpulan :
kpd kawan2...jgn la memalukan diri sendiri. kalu buleh...cuba la jadik normal.jgn clumsy mcm aku..sekian

0 comments:

Post a Comment